Trondheim

24 juni 2014 - Trondheim, Noorwegen

Gisteren een flink stuk verder naar het zuiden gereden. Aan het einde van de middag kwamen we in Trondheim aan. Dit is de 3e stad van Noorwegen, na Oslo en Bergen. We zijn hier 2 nachten in een geweldig hotel in het centrum. Vanmorgen hadden we een ontbijt als niet eerder. Geen nee te koop, eieren in elke vorm, spiegeleitjes, wafels, flensjes, american pancakes, het werd allemaal vers gebakken door 2 koks. Kortom, de broekriem zal een tandje losser moeten :-) Maar we kwamen natuurlijk voor de stad. We hebben het ontbijt er goed uitgelopen. We bezochten o.a. de Nidarosdom, de domkerk waar de Noorse koningen gekroond worden. Verder het aartsbisschoppelijk paleis met een 3-tal musea, daar zijn de ook kroningsregalia te bezichtigen. En verder is het goed toeven in deze gezellige stad, met ook nog eens lekker weer dus een koel drankje op een terras ging er wel in. Dit is even een break in de overweldigende Noorse natuur. Morgen gaan we daar weer van genieten.

1. Arie en Annie groen:
    24 juni 2014
    Gaan jullie nog maar even door zo. Wij genieten elke dag mee van jullie verhalen en belevenissen.
    Groetjes
    Arie en Anie
  2. Leo:
    25 juni 2014
    Hoi Marianne en Fred,
    Wij zijn weer terug van Ameland, konden jullie reisblog niet lezen, de gratis WiFi deed het niet, maar nu zijn we weer helemaal bij . Mooi hotel hebben jullie in Trondheim en wat zien jullie veel, het is wel genieten hé.
    Liefs en groetjes Greet en Leo.