Millau

17 september 2016 - Millau, Frankrijk

Ook hier is onze laatste dag aangebroken. Het weer was iets koeler dan in de Dordogne en de Pyreneeen. We kwamen in een wolkbreuk aan. De volgende dagen was het gelukkig overwegend droog. We hebben onze tijd doorgebracht met de altijd weer geweldige markt in Millau, picknicken (frans: pique nique, spreek uit "pieke nieke") in het bos boven op de berg, het rijden langs de Gorges du Tarn en Gorges de la Dourbie en het genieten van de schoonheid van de omgeving. Millau is voor ons en beetje thuis: elke middag een drankje op hetzelfde terras, een keer een taartje eten bij de patissier die (volgens Fred) al 40 jaar dezelfde inrichting heeft en verder kijken wat er veranderd is (of niet) in Millau. Zelfs het hotel wordt vaste prik, we waren hier al 2x eerder. Vandaag was het frisjes met zo'n 14 graden en hebben we 2 tempeliersstadjes bezocht: St. Eulalie-de-Cernon en La Cavalerie. We hadden nog plannen om per spoorfiets af te dalen vanuit St. Eulalie, maar we waren net te laat en in september zijn er niet zoveel mogelijkheden, dus dat idee bewaren we voor de volgende keer. Morgen vertrekken we weer noordwaarts, maar nog niet naar huis!

1. Arie en Annie groen:
    17 september 2016
    Echt vakantie, dus! Eten, drinken, luieren, kijken en genieten.
    Veel plezier op de verdere tocht.
    Gr. Azen A.
  2. Clazien Groen:
    18 september 2016
    Nee hoor nog niet naar nog even genieten.gr cl
  3. Leo:
    18 september 2016
    Hoi vakantiegangers,
    Nu op naar het betere werk.......lekker wijntjes proeven in Pouilly, Toch?
    Geniet er nog maar lekker van, doen wij ook hier in Elshout!
    Groetjes G&L.