Onderweg door warm Frankrijk

8 september 2016 - Les Eyzies-de-Tayac-Sireuil, Frankrijk

Vanaf maandag de 5e zijn we al weer in Frankrijk. We vertrokken met redelijk weer en zijn via Maastricht door Belgie heen gereden en bij Bouillon de grens met Frankrijk gepasseerd. Onze eerste stop was Matougues in de Champagnestreek. We sliepen in de auberge waar we al vaker waren; de truffelboerderij. Nog altijd even leuk met dito hond. Dinsdag hebben we ons eerst weer eens vergaapt aan een reusachtige LeClerc met waanzinnig mooie versafdeling, mjam. Langzaam kwamen we in de streek Cher-et-Loir met mooie kastelen. We sliepen dinsdag in Salbris in een authentiek Frans hotelletje met slechts 8 kamers. Die van ons was hemelsblauw geschilderd en zoals het de Fransen betaamd was alles meegeverfd, tot aan de kast toe. De badkamer was lila inclusief het plafond, wat trouwens ook nog eens behangen was. Douchen kon in een iniemini prefab douchecabine. En gisteren zijn we aangekomen in de Dordogne in Les-Eyzies-de-Tayac. Hier blijven we 4 nachten. Het hotel is even authentiek als in Salbris, maar iets minder uitbundig gekleurd. Het ligt tegen een rotswand aangeplakt en de rotsen zie je in de gang zitten. Erg grappig. Na 2 hele warme dagen met gisteren zo'n 33 graden, was het vanmorgen grijs met wat motregen. Maar de temperatuur was goed en de voorspelling ook, dus we zijn naar Domme gegaan een soort vestingstadje met prachtige uitzichten en een leuke markt. De regen was opgehouden en de wolken trokken ook op en de temparatuur steeg ook weer. We zijn 's middags naar het kasteel van Beynac geweest, waar we in de warmte naar het kasteel omhoog zijn gelopen; dat viel niet mee met deze temperatuur. Maar het was een bezoek meer dan waard en de uitzichten boven waren formidabel. De weersverwachting blijft goed hier; we horen dat ook in Nederland, maar wij hoeven er niet bij te werken en maken ons slechts zorgen over wat we gaan drinken op welk terras!

1. Ernst:
    8 september 2016
    Leuk verslag, geniet er maar lekker van!
  2. Clazien Groen:
    8 september 2016
    He wat heerlijk vacantie nu in Frankrijk veel plezier
  3. Arie en Annie groen:
    8 september 2016
    Genieten van niets doen! heerlijk.
    Al weer veel beleefd met de eerste dagen in Frankrijk. Dat is dan waar voor je geld: regen, zon☀️☀️, eten drinken , maar bovenal je er niet druk over hoeven te maken. Morgen weer een nieuwe vakantiedag.
    Lekker genieten, hartelijke groetjes
    Arie en Annie.
  4. Leo:
    8 september 2016
    Heerlijk he dat niets doen en genieten in het franse land, je zou er haast moe van worden. Veel plezier!
    Liefs Greet en Leo.
  5. Cor en Margreet:
    8 september 2016
    Groetjes vanuit een warm Cap d'Agde. (Soms wel eens te warm).Wij hebben er 3 weken op zitten en gaan morgen weer naar Nederland. Nog 1 weekje in Vaals in Zuid Limburg acclimatiseren.
    Groetjes, Margreet en Cor.
    Nog veel plezier.