Pyreneeen

14 september 2016 - Millau, Frankrijk

Op zondag de 11e vertrokken we naar de Pyreneeen. Het weer blijft onverminderd warm. We hadden een hotel geboekt in Argeles-Gazost. Na een redelijk vlotte rit reden we (dankzij de parate kennis van Fred) snel door de wirwar aan eenrichtingverkeersstraatjes naar het hotel. We hadden hier een eigen dakterrasje, lekker met dit weer! Maandag zijn we via Cautarets richting Pont d'Espagne gegaan. Naar de brug kon je wandelen; het grootste deel in de schaduw. Het wandelpad slingerde langs de waterval. Mooie uitzichten steeds weer. De lunch hebben we onder de bomen bij het snelstromende water gebruikt; we zijn lekker lang blijven zitten. Eind van de dag op ons eigen dakterras met de koel drankje gezeten. De volgende dag zijn we eerst naar de markt in Argeles gegaan; duidelijk een markt met streekfunctie vol kwekkende mensen, die elkaar tijden niet gezien hebben (zo lijkt het althans). Daarna richting Gavarnie, waar het enorm druk was met parkeren. Wij zijn doorgereden richting Col des Tentes, waar het een stuk rustiger was en hebben ergens langs de weg met een fantastisch uitzicht onze lunch gebruikt. Het laaste stuk van de middag hebben we weer doorgebracht op ons dakterras en aan het begin van de avond kwam de voorspelde regen. Vandaag was het totaal verregend, maar we hadden een reisdag en zijn naar Millau gereden. In een wolkbreuk kwamen we aan; hetzelfde hotel ls vorig jaar. Met airco alleen hebben we die nu niet nodig want vergeleken met de afgelopen dagen was de temperatuur maar liefst 20 graden lager (15 gr.)! Maar morgen zou het weer beter moeten zijn......

1. Arie en Annie groen:
    14 september 2016
    Heerlijk genieten van zon, rust en omgeving. Mooie ritten.
    Hier nog steeds mooi weer, maar de voorspellingen zijn ook stukken minder mooi.
    Het verschil is dan wel ineens erg veel.
    Geniet en veel plezier.
    A en A.
  2. Jolanda van Ekeris:
    15 september 2016
    Wat fantastisch om weer mee te mogen genieten van jullie mooie reisverhalen.
    Geniet er nog even van!
  3. Clazien Groen:
    15 september 2016
    Heerlijk zo genieten van al het moois.maar ja af en toe ook wat regen maar toch veel plezier cl.
  4. Ernst:
    15 september 2016
    Wees maar blij met die temperatuur, het is hier niet om te harden met 33 graden. Alhoewel de dag vandaag beter is gestart met 21gr.
    Veel plezier nog,
    Grtz. A&E