Noord Noorwegen is overweldigend!

16 juni 2014 - Sandtorg kirke, Noorwegen

Een betere titel kunnen we niet verzinnen. Gisteren gestart vanaf Skarsvag (bij de Noordkaap). Het eerste stuk was hetzelfde als de dag ervoor, maar dan omgekeerd. Beslist geen straf. Daarna weer over woeste vlakten met sneeuw en ijsmeren. De natuur is hier nog maar net in lentetooi. Op onze lunchplek kregen we gezelschap van een kudde rendieren, die gezellig kwamen meelunchen. We krijgen zoveel indrukken, als we alles willen fotograferen zijn we tot middernacht onderweg (wat trouwens geen probleem is met 24 uur licht!). 's Avonds in het hotel hadden we een prachtig uitzicht, maar het goot de hele avond van de regen. Ook hier weer lekkere vis (heilbot) gegeten. De hotels in het noorden zijn qua eten simpel, vaak alleen keus uit vlees of vis (of zoals gisteren geen keus). Maar de vis is hier altijd even lekker en uiteraard supervers.

Vanmorgen toen we wakker werden sneeuwde het! Toch ff schrikken. Volgens de plaatselijke bewoners is dit ook niet het normale weer. Gelukkig trok het snel open en kregen we een droge dag met redelijk wat zon. De temperatuur blijft met zo'n 7°C wel erg laag. De uitzichten waren ook vandaag mooi, mooier, mooist. Besneeuwde Alpen: ja echt waar, hier hebben ze ook Alpen, de Lyngene Alpen. En mooi dat ze zijn! En dat in combinatie met fjorden. Verder watervallen, wilde beken en meren. Kortom, genieten, genieten, genieten. Het hotel voor vandaag is echt geweldig, een oud houten pand met knusse inrichting. Ook hier weer verse vis (kabeljauw) op het menu. En nu genieten we van het uitzicht vanaf onze kamer over het water.

1. Ernst:
    16 juni 2014
    Mooij verhaal weer, prachtige foto's!!