Noordkaap

14 juni 2014 - Skarsvåg, Noorwegen

Na een koude nacht (1°C) zijn we op weg gegaan naar het einde van het Europese vasteland. Het eten in het Samirestaurant was gisteren erg lekker, een stoofpot van eland en rendier.

Vandaag werkelijk een fantastisch mooie rit gehad. Woorden schieten te kort om alles te beschrijven. De vegetatie werd steeds magerder tot er weinig meer was dan rotsen met wat mossen. Veel langs de weg grazende rendieren gezien. We hebben kilometers langs de Porsangerfjord gereden, een immens brede en lange fjord. Bij elke bocht weer een nieuw panorama, echt geweldig om te zien. Uiteindelijk door de Noordkaaptunnel (6,5 km lang, 212 m onder de zeespiegel) aangekomen op Mageroya, het eiland waar de Noordkaap op ligt. Hier nog sneeuwplakken en ijs op de meertjes. Op de Noordkaap zijn we uit onze jas gewaaid, maar het was in elk geval droog en er was zicht. Erg gaaf om daar te staan. Niet te bevatten, dat je hier 3.560 km verwijderd bent van Amsterdam, maar dat de Noordpool ook nog zo'n 2.100 km van je af ligt. Je voelt je echt nietig dan.

We slapen in een klein vissersdorpje vlakbij de Noordkaap en hebben net heerlijke vis uit de regio gegeten. Kortom, we zijn helemaal aan het genieten. De foto's die we geuploaded hebben zeggen nog niet half zoveel van hoe wij het ervaren.

1. Ernst:
    14 juni 2014
    Prachtig!
  2. Leo:
    15 juni 2014
    Wat een prachtige foto s, heel bijzonder! Jullie genieten er wel van.
    Leuk hoor om jullie reisverslag te lezen.
    Liefs en Groet.
  3. Brigitte & Edzo:
    15 juni 2014
    Leuk om te zien dat het daar ook groen kan zijn :-)
    We zitten in ieder geval mee te genieten en kunnen ons voorstellen dat de natuur en omgeving erg indrukwekkend zijn!
    Veel plezier nog en laat nog maar meer foto's doorkomen!
    Groetjes,
    Brigitte & Edzo