Millau

27 juni 2015 - Millau, Frankrijk

Dinsdag de 23e zijn we uit Perigueux vertrokken. We reden dwars door de prachtige Dordogne en de Lot naar de Aveyron, naar ons geliefde Millau. Heerlijk om hier weer te zijn! We hadden hetzelfde hotel geboekt als 2 jaar geleden op loopafstand van het centrum. Fijne ruime kamer met apart zitje en HOERA een airco! Aangezien de temperaturen tot grote hoogten stegen de afgelopen dagen is dit geen overbodige luxe. Dezelfde temperaturen hebben ons genoodzaakt het rustig aan te doen. Gisteren was het zelfs 35 graden, vandaag gelukkig een paar graden koeler, maar toch altijd nog zo'n 30 graden. Gelukkig een droge warmte en niet zo klammig als het in Nederland wordt bij die temperaturen. We hebben de dagen veelal in en rond Millau doorgebracht, alleen eergisteren zijn we naar de Mont Aigoual gegaan, een berg van zo'n 1600 meter waar een van de belangrijkste weerstations van Frankrijk zit. Het hoogste punt van de omgeving, dus rondom fantastische uitzichten. Verder genoten van de grote vrijdagmarkt met verse regionale producten en de terrasjes en het eten. Kortom, het was weer heerlijk. Morgen vertrekken we weer noordwaarts met als eerste tussenstop Pouilly-sur-Loire, waar we weer een bezoekje gaan brengen aan ons vaste wijnhuis. Daarna nog een overnachting in de Champagnestreek (op de truffelboerderij waar we vorig jaar ook waren) en als laatste nog een nacht op Belgisch grondgebied in ons vertrouwde Marche-en-Famenne. Kortom we mogen nog even genieten en het weer blijft volgens de voorspellingen ook goed!