Vendee

23 juni 2015 - Millau, Frankrijk

Zo, nu weer even een update van ons verblijf in de Vendee. Vanuit Bretagne zijn we op vrijdag naar de Vendee gereden. Mooi om het landschap te zien veranderen. In de Vendee zijn de huizen wit of licht zalmroze met veelal blauwe luiken en roestrode pannendaken. Een beetje alsof je in Zuid-Frankrijk zit. We hadden een hotel voor 3 nachten geboekt in Talmont St. Hilare aan de kust. Dit hotel lag helemaal buiten Talmont aan het einde van een weg midden tussen de oesterkwekerijen. In de baai waar we op uit keken liggen de rekken met oesters in wording en langs het weggetje waar ook het hotel aan ligt staan allemaal kleine huisjes waar je plateau's met oesters en andere schelpdieren kunt eten en kopen. Het spreekt vanzelf dat het hotel ze ook op de kaart heeft staan en wij hebben er dan ook 2 avonden van genoten. Zaterdag wilden we Talmont gaan verkennen, maar daar waren we snel uitgekeken. Behalve een kasteel was er niet veel te beleven. We hebben het kasteel niet bezocht, want wij hadden de indruk, dat eigenlijk alleen nog een gedeelte van de buitenmuren er stond. Toen zijn we naar de jachthaven gereden, die wat buiten Talmont ligt en hebben daar gewandeld langs de haven en over de zeepier. Zondag zijn we naar Ile Noirmoutier gereden, een eiland iets ten noorden van Talmont. Daar was en enorme zondagmarkt aan de gang en in de markthallen hebben we weer met verrukking naar de heerlijke verse producten gekeken (vis, vlees, brood, taart). Uiteraard hebben we ook hier een lekkere vislunch genomen, rogvleugel deze keer. Daarna nog gewandeld langs de zoutbekkens, waar heg beroemde Fleur de Sel van Noirmoutier vandaan komt. Zondagavond hebben we heerlijk gegeten aan de jachthaven, omdat het hotelrestaurant gesloten was. Kortom we genieten hier nog steeds, niet in de laatste plaats, omdat het weer maar mee blijft zitten; tot nu toe elke dag zon en temperaturen boven de 20 graden. Zo stabiel hebben we het in jaren niet gehad in Frankrijk. Foto's volgen later.

1. Fam.Ducardus:
    23 juni 2015
    Leuke foto s en met mooi weer is het altijd goed uit te houden in Frankrijk

Groetjes uit Oudewater