Aangekomen in Finland!

9 juni 2014 - Helsinki, Finland

Zo, hehe, we hebben weer internet. Op de boot was de verbinding bagger, dus jullie hebben even moeten wachten. We praten jullie even bij.

Zaterdag met mooi weer vlot naar Travemunde gereden. Om 8 uur 's avonds konden we inchecken en om half 12 aan boord. Dan is het meteen half 1, want Finse tijd. De hut was pico bello; we hadden onszelf verwend met een grote buitenhut. En we zijn vrijwel meteen gaan slapen. De volgende dag hebben we op zee doorgebracht met fantastisch zonnig weer. We hadden een zgn mealpackage, dat betekende dat we vanaf half 10 mochten brunchen en konden deelnemen aan het avondbuffet. Allemaal niet erg vervelend; we hebben onze eerste verrukkelijke vis en rendiervlees al binnen!

Vanmorgen vroeg ontbeten, want om 8 uur liepen we binnen in de haven van Helsinki. Ontschepen verliep vlot en we konden op zoek naar ons hotel. Dat verliep minder vlot, dankzij wat onduidelijke finse aanduidingen. Ach, we hadden meteen het centrum gezien :-). Maar uiteindelijk het hotel gevonden en ondanks het vroege uur konden we op de kamer. Spullen gedumpt en de bus gepakt naar het centrum. Heel herkenbaar van 15 jaar geleden. We voelden ons meteen weer thuis. Het weer is trouwens nog steeds fantastisch, dus we hebben ook wat terrasjes bezocht en lekker op de markt vis gegeten als lunch. En net lekker gezwommen in het hotelzwembad. Kortom, we genieten. Er volgen nog wat foto's.

1. Leo:
    9 juni 2014
    Hoi Fred en Marianne,
    Nog bedankt voor de smsjes. Fijn dat de autoreis zo snel is verlopen, en dat het weer lekker is. Het weer is hier ook lekker alleen is er zo hier en daar wel wat wateroverlast geweest. Vannacht krijgen we volgens buienradar ook nog onweer en regen. Voor morgen goede en veilige voortzetting van de reis.
    Liefs en groet,
    Greet en natuurlijk ook van Leo.
  2. Cor en Margreet:
    10 juni 2014
    Fijn dat het eerste stuk(je) van de reis zo voorspoedig is verlopen. Geniet van de reis en laat je de vis- en rendiergerechten goed smaken.
    Cor en Margreet