Thuis (met heimwee!)

28 juni 2014 - Zeist, Nederland

Zo hierbij onze laatste blog en foto's van deze reis........wat is het toch snel gegaan en wat hebben we veel moois gezien.......we raken er niet over uitgepraat (dus wees voorbereid als je ons binnenkort ziet!).

Donderdag nog heerlijk gegeten in het sterrenwaardige a-la-carte restaurant van het hotel. We hebben Oslo verder niet verkend; we waren hier tenslotte al 2x eerder.

Gisterochtend was het ontbijt weer geweldig met vers gebakken eitjes. Toen richting haven waarbij we uiteraard weer tegen een afgesloten kruising aanliepen (beter gezegd: aanreden). Altijd goed voor je huwelijk dit soort situaties ;-). Maar mede dankzij de altijd even vriendelijke en hulpvaardige Noren kwam het allemaal weer goed. We waren op tijd voor de check-in en nadat we aan boord van de MS Color Fantasy waren gegaan, hebben we ons weer gelaafd aan de luxe van dit schip. In tegenstelling tot de heenreis met Finnlines (een vrachtferry met passagiersmogelijkheden, waar niets mis mee is) is dit een cruiseferry, dus een ferry met cruisekenmerken. Een winkelpromenadedek, glazen liften, 8 restaurants, bar, showlounge, fitness, spa, golfsimulator etc. We kenden dit nog van de vorige keer, maar het blijft leuk, zeker als toetje aan het eind van de reis. We hebben genoten van het afvaren in de Oslofjord met mooi weer. Het eten was uiteraard ook weer lekker. Vanmorgen met mooi weer in Kiel binnengevaren. De thuisreis ging voorspoedig en aan het eind van de middag waren we weer thuis. Vol met indrukken van deze reis. We waren niet aan de andere kant van de wereld, maar voor ons gevoel waren we ontzettend ver weg. Dat kwam vooral door de rauwheid en ongereptheid van de natuur. Verder waren de Finnen en de Noren vooral onder de indruk dat we deze reis met eigen auto deden. Je ziet inderdaad veel (oudere) mensen met campers, maar veel mensen "doen" het noorden via een fly-drive met huurauto. Wij hebben in totaal 5.668 km afgelegd, dus dat is inderdaad heel wat. Wij vonden het leuk om onze ervaringen te delen met jullie en wij vonden het op onze beurt leuk om jullie reacties te lezen. Zoals de titel al zei: we hebben nu al heimwee naar dit prachtige land en stiekem maken we plannen voor een volgende keer. Nu eerst van ruim 700 foto's een mooi boek gaan samenstellen!

1. Arie en Annie groen:
    28 juni 2014
    Ja, Fred en Marianne.
    Het was voor jullie fantastisch, maar ook voor ons om met jullie mee te kijken en te beleven.
    We hebben er van genoten.
    En wellicht zien we de foto's nog wel een keertje bij jullie.
    Arie en Annie.