Poolcirkel bereikt!

12 juni 2014 - Rovaniemi, Finland

Vanmorgen vanuit Oulu vertrokken en helaas begon het te regenen. We zijn langs de Botnische golf omhoog gereden en daarna het binnenland in richting Rovaniemi. Inmiddels was het droog geworden en de temperatuur is ok.

We hebben Santa Claus village bezocht op de poolcirkel. Daar is een hoop bijgekomen in 15 jaar tijd. Allemaal winkeltjes met (zoals Leo zou zeggen) goedbedoelde rotzooi. Maar wij hadden een missie: 15 jaar geleden hadden we bedacht dat we geen plaats in de auto hadden voor een houten boomstam-kerstman, dus kochten we 2 mini-uitvoeringen. Spijt later, dat we het toch niet hadden gedaan, zeker nu we elk jaar een kofferbak vol wijn uit la douce France meenemen. Wat nou geen plaats! Dus nu op jacht en inderdaad......ze werden niet meer verkocht.....maar ergens achterin een winkel vonden we een laatste afgeprijsd exemplaar. Missie geslaagd!! Waarschijnlijk zijn er nu 3 mensen blij: wij met onze aankoop en de verkoopster, dat ze van haar oude rommel is afgekomen!

Verder Rovaniemi verkend; geen plaats met een mooi centrum, want in WO II platgebrand door de Duitsers. Dus we hebben snel het hotelzwembad opgezocht. Morgen doorkruisen we Lapland en gaan we de Noorse grens over. En niet onvermeld mag blijven dat we nu aangekomen zijn in het gebied waar de zon niet meer ondergaat.

1. Ernst:
    12 juni 2014
    Wat een trip, geniet er maar goed van!
  2. Leo:
    12 juni 2014
    He He eindelijk jullie boomstam, wat is ie leuk!
    Liefs en Groet
    Greet