We zijn weer een stukje zwaarder

14 oktober 2014 - Pouilly-sur-Loire, Frankrijk

Gisteren heerlijk gegeten in de auberge in Matougues. We hebben voor het truffelmenu gekozen, voorafgegaan door een glaasje rose champagne. We waren tenslotte niet voor niets in de champagnestreek. Het truffelmenu was lekker. Eerst 4 minivariaties met truffel: een roomsoepje met truffel, gepocheerd ei met truffel, een "truffeltosti" en ganzenlever met truffelgelei. Daarna een tournedos met truffelsaus en truffelpuree, gevolgd door een roomkaas met truffel en kastanje. Het toetje bestond uit truffelijs (vonden wij smakeloos) en een truffelmacaron (die was mjammie). Voor de wijnliefhebbers onder ons: we dronken er een Lalande de Pomerol bij, die ondanks zijn jonge leeftijd (2011) veel body had. Vanmorgen afscheid genomen van 2 lieve honden, een truffelhond en een brenner senner, die het lekker vond om op je voeten te gaan zitten.

Vanmorgen eerst de reusachtige Leclerc bezocht en weer van alles gescoord voor thuis. Het zal sommigen van jullie bekend voorkomen! Verder vandaag genoten van het heerlijke weer en de mooie herfstkleuren. Eind van de middag waren we in Pouilly bij ons vaste wijnadres. We werden hartelijk begroet, waar zou dat nu aan liggen :-). De auto ligt nu weer wat zwaarder op de weg.

1. Ernst:
    14 oktober 2014
    Top! Geniet ervan! Chris, Steff, Zola en en ik liggen met diarree, koorts en overgeven in bed. Grtz. Angelika&Ernst
  2. Arie en Annie groen:
    14 oktober 2014
    En na het eten, een truffel-knuffel van je truffel-echtgenoot, Brigitte?
    Klinkt wel allemaal erg lekker, wordt een beetje jaloers op al die heerlijkheden, die jullie eten.
    Wat een prachtige, maar zware, reis. Schitterende verhalen.
    Groetjes Arie en Annie.
  3. Arie en Annie groen:
    14 oktober 2014
    Beetje in de war met de namen, jullie moeten ook niet tegelijkertijd op vakantie gaan.
    Sorry.
  4. Cor en Margreet:
    Hallo Fred en Marianne,
    Het klinkt niet verkeerd. Leclerc is ook ons shopadres, heerlijk
    Geniet ervan,
    Groetjes Cor en Margreet
  5. Lisette:
    15 oktober 2014
    Jamjam klinkt allemaal goed.
    Heel veel plezier nog!
  6. Leo:
    15 oktober 2014
    Je zou bijna zelf een truffel worden met al die truffelgerechten. Wij zijn nu in Elshout en we gaan zo meteen de katten halen uit het pension. Het weer is hier ook goed af en toe een beetje zon.
    Liefs en groet
    Greet en Leo