Weer op weg naar Scandinavie

4 juni 2017 - Molfsee, Duitsland

Vandaag zijn we weer vertrokken voor een vakantie in het noorden. Reisdoel is Zweden, maar nu zitten we in Duitsland. Vanmorgen vertrokken van huis en we hebben prima kunnen doorrijden, waarschijnlijk omdat het zondag is. Het weer was ok, niet overdreven warm, zo'n 20 graden. Al snel hadden we via Bremen Hamburg bereikt, waarna de weg richting Neumunster (7) alleen maar bestond uit wegwerkzaamheden. Ons reisdoel was Molfsee, zo'n 10 km onder Kiel. Alles verliep vlotjes, tot we de afslag naar Molfsee namen. De weg naar Molfsee was aan het eind van de afrit ineens afgesloten, maar dit stond dus nergens vermeld. We zullen nooit meer mopperen op de Fransen met hun onbegrijpelijke afsluitingen, want dit sloeg dus alles. Maar goed, de navigatie hielp ons prima bij de omleiding, dus om 4 uur waren we toch in het hotel. Een lekker degelijk Duits hotel, annex biergarten met een dito keuken. Nu buiken we uit op onze kamer.

Morgen rijden we naar Kiel waar we vanaf 12 uur kunnen inchecken op de cruiseferry van de Color Line naar Oslo. Die vertrekt dan om 2 uur. We hebben voor deze overtocht gekozen, omdat de boot ons goed bevalt en we een richting in Zweden op gaan, die vanaf Oslo goed te bereiken is (zie de kaart). Morgen dus een klein stukje rijden en dan het feestje (dat vinden wij tenminste) op de boot.

1. Arie en Annie groen:
    4 juni 2017
    Heel erg leuk, om jullie weer te kunnen volgen.
    Veel plezier en mooi weer. Dan ziet alles er toch net ietsje gezelliger uit.
  2. Clazien Groen:
    4 juni 2017
    Zo de kop is er weer af van de reis.
  3. Ernst:
    5 juni 2017
    Fijne vakantie! Wij zitten nu in Portugal, in de Algarve.
  4. Brigitte:
    5 juni 2017
    Enjoy!!
  5. Lisette:
    6 juni 2017
    Veel plezier en geniet ervan!
  6. Jolanda:
    6 juni 2017