Aangekomen in Zweden

6 juni 2017 - Fryksås, Zweden

We zijn aangekomen in Zweden! Gisterochtend vanuit Molfsee naar de haven in Kiel gereden. Ingecheckt en in de wacht voor boarding. Dat was om 12 uur zover. We waren snel aan boord en daar wachtte ons een prettige verrassing. We bleken een upgrade van hut te hebben gehad, dus we hadden een grotere hut met zitje en gratis minibar. Niet echt vervelend. We hebben ons weer geweldig vermaakt aan boord met kijken bij het afvaren, winkeltjes kijken, drankje doen in de bar en natuurlijk genieten van het eten. Het weer was trouwens prima, lekker zonnig en zo'n 20 graden. Vanmorgen bleek de hutupgrade nog een voordeel te hebben. I.p.v. het ontbijt in het (drukkere) buffetrestaurant mochten we ontbijten in het mooie panoramische restaurant met glazen wand, dus een geweldig zicht. Hmmmm, dit smaakt naar meer! Na het ontbijt hebben we genoten van het varen door de Oslofjord. Het blijft genieten om die zo rustig langs te zien glijden. Om 10 uur legden we aan in Oslo, maar wij waren vroeg op de boot en dan ben je er dus als een van de laatsten af. Maar eindelijk konden we gaan rijden. Via Kongsvinger reden we over een prachtige weg naar Zweden. In Zweden zijn we in Torsby gestopt om Zweedse kronen te pinnen en daarmee hebben we meteen wat voor de lunch gekocht, waaronder ons favoriete Scandinavisch broodbeleg: smeerkaas met garnalen. Ook vandaag zat het weer lekker mee. Zonnig en weer zo'n 20 graden. Reisdoel was Fryksas, een nederzetting met veel zomerhuisjes (opgeknapte oude boerderijtjes, heel sfeervol). Ons hotel was een even sfeervol oud houten pand. Fryksas ligt wat hoger en we hebben uitzicht op het Orsanmeer. We hebben hier halfpension en op het menu stond lekkere vis (arctic char oftewel riddervis of trekzalm, erg lekker), dus wij waren helemaal blij. We zitten hier 2 nachten.

1. Arie en Annie groen:
    6 juni 2017
    't Klinkt allemaal heel relaxed en gezellig.
  2. Clazien Groen:
    6 juni 2017
    Leuk dat je een betere hut had dan verwacht en goed aangekomen in Zweden.
  3. Leo:
    7 juni 2017
    Wat een bof zeg die upgrade daar kan je dan extra van genieten.
    veel plezier nog en geniet ervan.
  4. Agneta Bergquist-Hjalmar:
    7 juni 2017
    Fijn dat jullie goed angekomen zijn, van dag hebben wij hier regen en 15 grad maar ik hop dat het beter Word
    Gruete Agneta