Door richting noorden

8 juni 2017 - Östersund, Zweden

De 2 nachten in Fryksas waren heerlijk. We zaten dus in een hogergelegen gebied met gerestaureerde zomerboerderijtjes. Het voelde alsof we in een soort openluchtmuseum verbleven. Erg leuk allemaal. Gisteren hebben we het rustig aan gedaan en zijn we naar Mora gereden. We bezochten het Anders Zorn (schilder) museum en zijn woonhuis. Leuk en interessant. Het weer was nog steeds droog, maar er stond een stevige wind, die na de lunch aangewakkerd was. We gingen even bij het Siljanmeer kijken, maar waaiden daar uit onze jas. Vanwege de weersverwachting zijn we bijtijds naar het hotel gegaan, maar gelukkig bleef het droog tot de avond.

Vanmorgen was het weer droog en hebben we eerst wat broodjes gekocht om vervolgens noordwaarts te rijden. Weer een prachtige weg, waarbij we ongemerkt toch wat klommen. Veel grote rotsblokken met mosachtige begroeiing, bomen die pas net in het blad zitten en veel meertjes en stroompjes. Kortom, genieten tijdens de rit. Eind van de middag kwamen we in een lekker zonnetje in Ostersund aan. Dit is een stad met zo'n 60.000 inwoners. Hier hebben we een rechttoe rechtaan stadhotel midden in het centrum. Overigens gaat de zon hier onder om 23.00 uur en op om 03.00 uur. Die 4 uur dat de zon onder is, wordt het niet donker, maar schemert het wat. Het blijft een bijzonder fenomeen ook al hebben we het al vaker meegemaakt.

1. Clazien Groen:
    8 juni 2017
    Leuk die bijzondere boerderijtjes.en weer verder gereisd.
  2. Arie en Annie groen:
    9 juni 2017
    Dat is genieeeeeeten geblazen.
    Hebben jullie geen last met slapen, omdat het zo lang licht blijft.?
    Groetjes A en A.
  3. Leo:
    9 juni 2017
    Smeerkaas met garnalen is dat niks om te proeven bij het bbq bij de boot? Zal Greet wel op prijs stellen denk ik!