Bretagne

19 juni 2015 - Talmont-Saint-Hilaire, Frankrijk

We hebben weer WiFi, dus even bijpraten.

Maandag de 15e zijn we naar Beauvais gereden (ligt boven Parijs) voor stop-over in een Campanile hotel. De vitamine F stroomt al weer binnen!

Dinsdag doorgereden richting Bretagne, waar we in Combourg voor 3 nachten een hotel hadden besproken. Het hotel lag prachtig in het centrum van Combourg aan de voet van een kasteel en aan een meer. Onze kamer had uitzicht op het meer. Het hotel zelf was een beetje vergane glorie en kon hier en daar wel een verfje gebruiken, maar het uitzicht, de goede bedden en het lekkere eten vergoedde een hoop.

Woensdag naar St. Malo gegaan en daar over de stadsmuren gewandeld. Mooi om te zien, aan de ene kant het stadje St. Malo, aan de andere kant de zee met de indrukwekkende eb- en vloedwerking. We hebben daar heerlijk gelunched met oesters, kabeljauw en een wijntje. Het weer was prachtig.

Donderdag zijn we naar Le Mont St. Michel gegaan. Het mooie weer had ons wat in de steek gelaten, het regende en waaide behoorlijk. Maar Le Mont St. Michel was toch weer leuk om te zien; we hebben de toeristische abdij gelaten voor wat-ie was en zijn ook hier over de (veel rustigere) muren gelopen en ook hier hebben we weer met verbazing naar de snelheid van de eb- en vloedwerking gekeken. Na de lunch zijn we teruggereden naar Combourg en het was inmiddels enorm opgeklaard. We hebben het kasteel van Combourg bezocht en vielen midden in een engelse rondleiding van een Francaise met een allerschattigst Allo Allo-accent.

Vandaag zijn we naar de Vendee gereden waar we ook weer voor 3 nachten een hotel hebben. Om het hotel heen zitten allemaal oesterkwekerijen, dus die zullen de komende dagen nog wel eens op het menu staan. We hebben uitzicht op een soort baaitje, dus weer niet verkeerd. En het weer was geweldig, zonnig en zo'n 25 graden. Foto's volgen later vandaag.

1. Leo:
    19 juni 2015
    Leuk weer een berichtje van jullie. Mont san Michel zou ik ook nog wel eens willen zien, misschien komt dat nog wel. Vandaag hier in Elshout geen mooi weer gewoon koud dus.
    fijne vakantie verder, groetjes Greet