Een korte maar mooie rit

12 juni 2017 - Söderfors, Zweden

Vanmorgen namen we weer afscheid van Hukdiksvall, een grappig stadje. Gisteren (zondag) was het schitterend weer. We zijn gaan wandelen in Hudiksvall. Voormalige houten pakhuizen, langs een soort kanaal en verder een geinig centrum met een kanaal(tje) en een mooi meer waar je omheen kunt wandelen. Ook een leuke jachthaven waar we een tijdje naar de bedrijvigheid hebben gekeken. Na de lunch scoorden we dan eindelijk waar we vanaf Fryksas al naar op zoek waren: een nieuwe 12-volts koelbox. Die van ons had het begeven. Wat een tref in dit bescheiden plaatsje, met 1 open winkel op zondag (koopzondag hebben ze hier nog nooit van gehoord). 's Middags nog lekker genoten van de zon. Vandaag hadden we korte rit. De weg was prachtig, weer veel meren en bossen. In Gavle zijn we gestopt en hebben daar wat rondgewandeld en gegeten. Daarna richting Soderfors via een prachtige beboste binnenweg met alweer mooie meren. Soderfors is echt een ieniemienie plaatsje. Ons hotel is een zgn. Herrgard, oftewel manor of in goed Nederlands: landhuis. Een prachtig oud gebouw (zie de foto's) uit de 17e eeuw gelegen aan alweer een meer. Met wat fantasie zie je hier de koetsjes voorrijden in vroeger tijden. Wij hebben een kamer in een van de bijgebouwen, al even sfeervol met zelfs een open haard op de kamer. Onderweg hadden we trouwens wat serieuze regen, maar in Gavle was het gelukkig droog en nu valt er af toe wat.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Clazien Groen:
    12 juni 2017
    Wat ziet het er allemaal mooi uit daar.
  2. Arie en Annie groen:
    12 juni 2017
    Wat een schitterende foto's. Er straalt een serene rust vanuit! Lijkt me ook prachtig om daar rond te mogen wandelen.